PDF הדפסה

הנהלת העמותה

ריקי ארגיי

מנכ"לית העמותה

אדלה אמרץ

עובדת משק בית

אדלה אמרץ

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

התוכנית הביתית

רינה שנקור

מדריכה

רינה שנקור

"אני עובדת בעמותת עלמי"א כמדריכה בתוכנית ביתית. במסגרת התוכנית אני מלמדת הורים וילדים בין הגילאים חודשיים ועד שלוש שנים."

 

מיכל מליאנקר

מדריכה

מיכל מליאנקר

"אני מיכל מליאנקר עובדת כמדריכה בעלמי"א (עמותה לקידום המשפחה והילד בקהילה האתיופית בישראל). אני מדריכה בתוכנית ביתית, בתוכנית זו אני מבקרת בבתים של הקהילה האתיופית, במהלך ביקוריי אני מפעילה את האמא והילד בצעצועים. אני מפעילה ילדים מלידה עד גיל 3 שנים . את עבודתי כמדריכה אני מחלקת לפי גילאי הילדים."

  • תקופה 1 : מלידה עד 6 חודשים – התפתחות החושים: חוש השמיעה, מיקוד עיני הילד בחפץ ע"י זיהוי שמיעתו.
  • תקופה 2:  מ - 7 חודשים עד שנה  - מפעילה את הילד עם משחק צעצוע , עם צפצפה , טיול בסביבה , התבוננות בתמונות , תכונות חפצים.
  • תקופה 3 : משנה עד שנה וחצי  - מפעילה את הילד בפירוק והרכבת חלקים.
  • תקופה 4 : מפעילה את הילד עם זיהוי  התמונות, צעד ראשון להראות ציור, משחק בקוביות וכו.

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

גן הורים

רוחמה שנקור

מטפלת

רוחמה שנקור

  • בבוקר פותחת ב – 07:30 את הגן ומקבלת את הילדים בשמחה ובחיבוקים, לאחר מכן מתעסקים בכל מיני פעילויות שמתבצעות כגון: ציור , לוגו , הדבקות , צבעים וכו'.
  • ארוחת בוקר: יושבים יחד עם התינוקות ומאכילים אותם.
  • החלפת חיתולים למי שצריך.
  • לפי מזג האוויר רואים אם יש צורך להוציא אותם החוצה על מנת שישחקו בארגז החול.
  • חוזרים לגן עצמו אחרי שניקינו אותו ורחצנו את הידיים.
  • ארוחת צהריים: יושבים יחד עם התינוקות .
  • החלפת חיתול + בגדים לפי הצורך.
  • קריאת סיפור.
  • זמן מנוחה.
  • צפייה בטלוויזיה : יובל המבולבל וכו'.
  • ההורים מגיעים לאסוף את הילדים , הילדים מקבלים פרי , עוגיות.

טובה אמרה

מטפלת/מחליפה

טובה אמרה

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

תוכנית מצויינות

גנט גושן

רכזת התוכנית

גנט גושן

" פרוייקט משותף לעמותת עלמי"א ולמרכז הטניס, התוכנית מיועדת לילדים בכיתות ב' וג' ,כ-20 ילדים. התוכנית מתקיימת במרכז הטניס 3 פעמיים בשבוע בשעות של אחה"צ.

במסגרת תוכנית זו הילדים נהנים מחוג טניס 3 פעמיים בשבוע, מסיוע לימודי, חברתי, והעשרה חויתית, בליווי אישי וקבוצתי תוך התאמה ליכולות של אחד על סמך היכרות עם הילד ומידע מביה"ס וההורים,כמו כן התוכנית כוללת פעילויות  שיא מחוץ למרכז כגון : טיולים, תחרויות ,  מחנה אימונים בחופשות הכוללות בתוכן: רובוטיקה טיסנאות מכונאות ועוד. מטרת העל של התוכנית הינה העשרה וקידום  הילדים בתחום הלימודי והטניס."

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

תוכנית במעלה


גנט גושן

רכזת התוכנית

גנט גושן

"תוכנית של עמותת עלמי"א בשיתוף הרווחה . בתוכנית זו מופעלות שני מועדוניות לילדים בכיתות א'-ב' ו ג', ד' בכול קבוצה ישנה מדריכה קבועה צוות של מתנדבים ומורה להוראה מתקנת.  הפעילות מתקיימת 4 פעמים בשבוע בימים א'-ד' בשעות אחה"צ.

התוכנית כוללת סיוע לימודי חברתי-רגשי, והעשרה חוויתית, בליווי אישי וקבוצתי תוך התאמה ליכולות של כל אחד  על סמך איסוף מידע מביה"ס, עו"ס וכול גורם רלוונטי אחר. "

מטרות התוכנית:

  • מתן מסגרת תומכת לאחר שעות הלימודים.
  • העשרה וקידום הילדים מבחינה לימודית .
  • קידום מיומנויות חברתיות.
  • חיזוק הקשר בין ההורים לילדים.
  • הגישה החינוכית בתוכניות: לאהוב לקבל ולהעניק להציב גבולות ברורים. לאתגר.

 

טלי אדגה \ סהלו

מורה להוראה מתקנת קריאה וכתיבה במעלה א'-ב'

טלי אדגה סהלו

"העבודה שלי כמורה בהוראה מתקנת מתבצעת בתוכנית במעלה של עמותת עלמ"יא במסגרת התוכנית העמותה מפעילה מועדוניות לילדים בגיל היסודי התלמידים במועדונית בה אני מלמדת לומדים בכיתות א'-ב' בבתי ספר שונים בעיר. במסגרת עבודתי אני מתאימה לכל תלמיד תוכנית אישית בתחום הקריאה והכתיבה. התוכנית נכתבת לאחר בירור עם המחנכות של התלמידים לשיטות עבודה עימה עובדים בבית הספר. כל תלמיד מתקדם לפי הקצב של,ישנן התאמות לחומרי הלמידה , לכל תלמיד  נכתבו יעדים בתחום הלימודי ויעדים אלו נבדקים ע"י מבדקים . העבודה מתבצעת  בשיתוף מלאה ועדכון שוטף עם מחנכות התלמידים. "

אילנה פקדו 

רכזת ומדריכה במעלה א'-ב'

אלנה פקדו

"מועדונית א-ב מונה 15 ילדים  התוכנית מספקת לילדי השכונה עזרה בשעורי הבית, העשרה חברתית וחוגים שונים ,המועדונית מופעלת 4 ימים בשבוע. מטרת המועדוניתה היא לספק צרכים שהם מעבר ללימודי בלבד כגון : פיתוח עצמאות ,יכולת הקשבה ,הבעה עצמית, עידוד קריאה. המועדונית פועלת בשיתוף מלא  עם השרותים החברתיים המופעלים בעיר . "

טובה ביטאולי

רכזת מדריכה במעלה ג'-ד'

טובה ביטאולי

"תוכנית במעלה ג' – ד' , מס' משתתפים 15 ילדים מכיתות ג ' – ד' מבתי ספר שונים. תפקוד שבועי : ימי א'- ד' משעה 16:00-19:00 מיקום' גבים' : י"א. התכנית במעלה ג'-ד', תכנית העשרה  לילדים.

בהיבט הלימודי והחינוכי: התכנית הזו מסייעת לכיתות ג'-ד' בהכנת שיעורי בית , עזרה במיומנויות קריאה, הקניית הרגלי למידה בנוסף לכך הילדים מקבלים במועדונית העשרה חינוכית חברתית.

פעילויות חברתיות כגון: משחקים , משחק פנאי , פעילויות ערכיות וארוחה מזינה קלה. המועדונית תמיד פתוחה לביקור של הורים ושתוף מלא על כל הפעילויות. הילדים באים בהתלהבות ומגיעים כל יום."

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

קבוצת כדורגל

יוסף קסאי

מאמן

יוסף קסאי

תפקיד המאמן:

  1. לימוד והסבר על ענף הכדורגל.
  2. תרגול במהלך השבוע על יסודות המשחק ויישומם.
  3. בניית מערכי אימון יומי ושבועי.
  4. פיתוח שחקנים ברמות הפרט והכלל.

"מטרתנו העילית היא ששחקנים מוכשרים יקבלו במה ללמוד ולפתח את כישוריהם לא משנה מהיכן הגיעו החשוב הוא לאן הם שואפים להגיע ולטוע בהם אמונה אמיתית בעצמם וביכולות שלהם ,אני והמנהלת יפה עורכים פגישה כל משחק או אימון וחושבים יחד איך מייעלים יחד את הקבוצה ואיך מקדמים כל שחקן לאורך כל השנה. שתהיה לנו עונה מוצלחת."

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

"כורעאת"- גאווה

טלי אדגה \ סהלו

רכזת הפרויקט

טלי אדגה סהלו

"במסגרת עבודתי כרכזת פרויקט "כורעאת" אני אחראית למספר פעילויות בתחום הנוער הפועלות במהלך השבוע , החוגים שאנו מציעים הם: חוג היפ הופ , חוג תיאטרון  , חוג ריקוד אוטנטי מסורתי ,וחוג כדורגל , במגוון הרחב של חוגים אלו משתתפים כ -35  בני נוער בגילים 14-18. לכל חוג ישנם מטרות ויעדים ברורים אשר נבדקים בזמן פרק ממושך.

העבודה בתחום הנוער מאוד מאתגרת ומעניינת מאוד ובעיקר תורמת רבות לבני הנוער לתעסוקה בזמן פנאי , מונעת שוטטות , ומונעת ונדליזם , בתור מישהי שהגיעה לארץ בגיל צעיר גדלה והתחנכה בארץ אוכל לומר בוודאות שהחוגים הבלתי פורמאליים תרמו ועזרו לי לגבש את זהותי , לאדם בוגר ולאדם אשר מצויות בו יכולות, ולהגשים את עצמי , לכן אני דוגלת באני מאמין של התוכניות  שאנו מציעים לבני נוער. "